sunnuntai 19. heinäkuuta 2015

Fisherman's friends

Nyt kun lähes kaikki ovat päässeet viettämään kesälomaa niin on minun vuoroni taas palata sorvin ääreen. Olen itse asiassa jo pari viikkoa ollut töissä erään teollisuuden teknologiapartnerin toimistolla, missä työni software desing traineen kengissä on paljolti ohjelmointipainotteista. Olen tykännyt kyseisestä työpaikasta valtavasti ja työn jatkaminen kyseisessä yrityksessä opiskelujen päätyttyä houkuttelisi hyvinkin paljon. Perehdyttäjäni lähdettyä kesälomalle olen ollut toimiston ainoa nainen, mutta onneksi olen aina tullut hyvin toimeen miespuolisten ihmisten kanssa.

Viime viikonloppuna oli rentouttavaa päästä työviikon jälkeen kunnolla luonnon helmaan, kun lähdimme Tonyn ja hänen siskonsa Sinin kanssa ajelemaan kohti Keski-Suomea ja sieltä Sysmään. Siellä odotti ihana pikkuinen mökki Päijänteen rannalla, missä Tonyn isoäiti oli kesää viettämässä. Mökkireissulle meitä tuli vielä muilta paikkakunnilta Tonyn äiti ja hänen miesystävänsä, Tonyn sisko ja hänen miehensä lapsineen, sekä kolme koiraa. 

Perjantaina me nuoriso lähdimme heti veneillä uistelemaan tyynelle järvelle, minä, Tony ja Sini yhteen veneeseen, sekä Heli, Tomi ja Tassu-koira toiseen veneeseen. Jopa minä sain kalaa, mutta oli saalis vähän vielä pientä niin piti laittaa takaisin kasvamaan. Palasimme rantaan jossain vaiheessa, mutta lähdimme pian takaisin järvelle tyttöjen kesken, kun pojat jäivät rantaan. Veneilimme saarelle, missä hengailimmekin hetken aikaa kauniissa maisemissa ja juttelimme niitä näitä, toki vielä vähän olutta nauttien.


Jontun ja minun tekemä kukkakimppu

Lauantaina lähdimme kiertelemään Sysmän kylille. Kävimme kaupoilla ja kiertoajelulla, missä Tony esitteli minulle paikkoja. Etsin kaupasta kortin, jonka lähetin isoäidilleni Isoonkyröön, missä hän oli viikonlopun yksin talonvahtina kun vanhemmat ajelivat moottoripyörillä pitkin Puolaa. Paluumatkalla mökille pysähdyimme metallinkierrätyspisteelle, missä Jonttu-pojan kanssa keräsimme metsän laidalta kukkia hänen isomummilleen mökille. Mökillä raivasimme ruusupensaan alas ja Heli laittoi rosvopaistin kuoppaan muhimaan. Söimme herkullista paellaa ja Tonyn isoäidin tekemiä lettuja, minkä jälkeen osa porukasta lähti sienestämään ja minä, Tony ja Tomi lähdimme rantaan saunomaan. Illan aikana ehdimme leikkiä Tonyn uudella metallinpaljastimellakin, minkä avulla löytyi mm. vanha hevosenkenkä maan alta. Muiden palattua sieniretkeltä, lähdimme taas kalastamaan. 

Sunnuntaina emme sen kummempia tainneet tehdäkään, kun täytyi jo päivästä lähteä ajelemaan kohti Pohjanmaata. Ajoimme Tonyn ja Sinin kanssa kaikki Isoonkyröön, missä tiistaihin asti täytyi vielä asustella mummin seurana. Illasta vielä grillailimme ja leikimme vähän lisää metallinpaljastimella. Siihen loppui se viikonloppu ja seuraavana päivänä taas töihin. Nyt on taas jo viikonloppu ja tämän olen viettänyt ihan täällä Seinäjoella univelkoja pois nukkuen ja kavereiden kanssa hengaillen. 

Näkymiä saarella

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti