tiistai 7. elokuuta 2012

Road trip to heaven!

Raah hieman vähäiseksi on näköjään taas jääny tään mun blogin päivitys, mutta yritetään se korjata nyt kun on jotain tapahtunutkin!

Ennen kuin alan kertomaan tuosta viime viikon reissusta niin täytyy varmaan infota uusimpia oikeasti tärkeitä tapahtumia. Ensinnäkin, pääsin Seinäjoen ammattikorkeakouluun opiskelemaan tietotekniikan insinööriksi! *taputitaptap*. Koulu alkaa 31. päivä elokuuta ja kestääkin sitten seuraavat neljä vuotta, jos hyvin käy :D

Lisäksi löydettiin VIHDOIN asunto Seinäjoelta, ja vielä sellainen jonne saa viedä luvan kanssa kissoja. Käytiin katsomassa asuntoa eräänä torstaina ja heti seuraavana päivänä tuli puhelu että kämppä on meidän! Rakastuttiin siihen samantien. Vaikka ulkoa rakennus onkin aika mitäänsanomattoman näköinen niin itse asunto oli aivan ihana! Se on keskustassa, 67 neliötä suuri ja vuokra 599e kuukaudessa - ja mikä parasta, vesi ja lämmitys sisältyy vuokraan! Ihana pubi, Wilson, sijaitsee vielä kaiken lisäksi lähes tulkoon tien toisella puolen :D Kuitenkin se, johon eniten tässä kämpässä rakastuin, oli mahtavan leveät ikkunalaudat (tai miksi normaalit ihmiset niitä sisäpuolella olevia tasoja kutsuvatkaan) jotka ovat sen verran leveät että niissä mahtuu istumaan ^^ Voin jo kuvitella istuvani siinä juomassa aamukahvia kissoja silitellen :D Muuttopäivä on 27, päivä elokuuta, eli samalla viikolla kun koulun alkukin, mutta vielä sopivasti niin että muuton ehtii hoitaa ennen koulua :)

Sitten oikein tuoretta tapahtumaa, nimittäin tältä päivältä. Janne kipaisi käymään äitinsä luona ja takaisin tullessaan hänellä oli sylissään pieni, musta (valkoista kaulassa ja tassuissa) ja superpörröinen kissanpentu! Hämmästelin että jaa tuliko meille vieras, mutta Janne kysyikin: "olisiko tämä meidän lapsi?". Päätettiin sitten kokeilla miten reilu vuoden vanhat Hannibal ja Dexter suhtautuvat tähän upouuteen, 3 kuukautta vanhaan, tyttökissaan. Jos kaikki menee hyvin, pidämme pentusen, ja tietenkin leikkaamme sen heti kun mahdollista!  Tunne on vielä vähän outo, kun ei ole seurannut tämän pennun elämää syntymästä asti, kuten noiden kahden aiemman kanssa kävi, mutta ehkä tästä tutustutaan ja perheeksi muututaan :) Tytölle oli jo annettu nimi Melinda, emmekä sitä varmaan enää lähde muuttamaankaan (vaikka aluksi meinattiinkin) kun se niin Melindalta näyttääkin :D

Uusi perheenjäsen <3

Että tällaista on tapahtunut ja nyt voisin sitten kertoa tästä viime torstaina alkaneesta Helsingin reissusta, joka päättyi ankeasti sunnuntaina. Matkalla mukana oli minä, Janne, Sami ja Nina :)

Lähdettiin siis torstaina Turkua kohti ajamaan, sillä Ninan mummo asui siellä ja halusi samalla reissulla nähdä häntäkin. Turkuun päästyämme jäimme Jannen kanssa keskustaan Ninan ja Samin mennessä kyläilemään siellä Ninan mummon luona. Ulkona oli järjettömän kuuma ja ei oikein tiennyt minne menisi kun ei kaupunki ennestään ollut tuttu. Jotenkin onnistuimme kuitenkin kiertelemään tupakkakaupat, kirpparit, sarjakuvaliikkeet ja tori läpi. Kenkäkaupat koluttiin sillä molemmilla, sekä minulla että Jannella, oli tarvetta kenkiin tuolla matkalla. Kenkiä ei kuitenkaan järkevään hintaan löydetty joten se jäi sitten siihen. Mutta kun jalkamme oli väsyneet kiertelystä ja kaartelusta ja hiki hukutti meidät alleen, oli pakko lähteä jonnekin terassille juomaan oluset. Päädyttiin summissa jonnekin, josta hetken päästä huomasin tekstin Old Bank. Siellä oltiin ja odoteltiin ja leikittiin Jannen uudella puhelimella (samsung galaxy s III). Myöhemmin Nina ja Sami saapui Filipan ja Fannyn kanssa samaiseen paikkaan, josta myöhemmin jatkettiin matkaa Kouluun. Koulu oli mahtava! Siellä oli sairaan hieno terassialue, oikein kunnon puutarha, ja kalja oli parasta mitä oon juonu! Siellä kun oli niiden oma panimo josta se kalja tuli niin heti huomas eron kaupan kaljaan.
Minä ja Nina koulussa :) Samikin siinä vähän näkyy
Turusta sitten jossain vaiheessa jatkettiin matkaa Helsinkiin ja ajoimme suoraan Eerikinkadun omenahotelliin, josta meille oli varattu yöpaikat koko reissun ajaksi. Siellä sitten hetken oltuamme laittauduimme valmiiksi ja lähdimme kävelemään Kamppia kohden. Päädyttiin Kiila nimiseen paikkaan, jota en ennen ole nähnykään. Muistaakseni siellä vietettiinki koko ilta :D

Minä ja Janne Kiilassa :)
Perjantaina suunnattiin Jannen kanssa shoppailemaan, samalla kun Nina ja Sami oli suorittamassa elämyslahjat.fi -lahjojaan. Morticiassa ylläri ylläri meni taas eniten aikaa :D Perus shoppailupäivän jälkeen tuli viestiä Danilta ja sittenhän päädyttiinkin sen kanssa ensin Amarilloon, kun ei oltu koko päivänä syöty mitään. Siellä vedettiin oluetkin naamaan ja palattiin hotellille juomaan. Tarkoitus oli lähteä myötätuulirockiinkin mutta aikataulun kanssa meni mönkään.. :( Noh, Nina ja Sami siinä sitten pian tulikin Sea Life privaatti-illalliseltaan ja lähdettiin koko porukalla Eerikin kulmaan joka oli lähes hotellimme vieressä. Myöhemmin mentiin vielä Ale pubiin, jossa Janne sitten lopulta sammuikin, joten oli pakko lähteä hotellille. Oli hauska ilta ja Daniakin oli mukava nähdä pitkästä aikaa :)

Minä ja Janne Eerikin kulmassa
Vähä heilahti, mutta minä ja Dan siinä! :)
Nina ja Sami EK:ssa :)
Lauantain koittaessa valmistauduttiin Tallinnan reissuun, jonne laiva lähti 13:30. Laivamatka oli hauska ja oluentäyteinen, vaikka loppumetreillä alkoikin jo väsyttämään (edellisyönä kun ei tullut nukuttua kun vaivaiset 5-6 tuntia). Perille päästiin kuitenkin ehjänä ja hereillä klo 15:30, ja päätettiin heti mennä syömään jonnekin. Mentiin Scotland yard nimiseen, skotlanti-teemaiseen ravintolaan, jossa Nina ja Sami oli ennenkin ollut ja kehuivat sitä maasta taivaisiin. Sisälle päästyämme ymmärsin heti, miksi paikkaa niin kovasti kehuivat. Aivan mielettömän hieno paikka, jossa tuli aivan sellainen olo kuin skotlannissa olisi! Sisustus oli mahtava, tuolit tummanpunaista nahkaa, pöydät tummaa puuta, portaissa kuninkaallista hopeakoristelua, puolentoista seinää valtava kirjahylly täynnä vanhahkon näköisiä opuksia, sekä paljon musketteja ja kirjoitusvälineitä vanhoilta ajoilta koristeena. Jopa vessaa oli mietitty sisustettaessa! Vessojen ovet näyttivät vanhan vankilasellien ovilta ja vessanpöntön ympärille oli rakennettu kidutuspenkki! Ihanan sisustuksen lisäksi ruoka oli aivan mahtavaa! <3
Minä ja Janne Scotland yardissa

Scotland yardin vessakoppien ovet! :D
Tällanen kidutuspenkki oli miesten ja naisten vessan oven välissä, mutta  itse vessakopit: kuvittele tuossa istuimen keskellä vessanpönttö!
Söin kanaa, friteerattuja perunoita ja savukermakastiketta! Helvetin hyvää! <3 <3 <3  (ja kyllä, nuo nugetin näköiset pallerot on siis perunoita!)

Ravintolasta lähdettiin sitten vatsat pinkeinä kiertämään sadamarketteja läpi. Rakastuin yhteen laukkuun jota en sitten loppujen lopuksi saanutkaan :'( Olisi tehnyt mieli enemmänkin tarkastella kaikkea, mutta aina kun jotain paitaa vilkaisikin niin heti oli joku nainen siinä että "olka hjuva, katsoka! Siina pajta neljakummenta euro viimenen hinta ostaostaostaostaosta....!!" ja siihen meinasi mennä hermot. Jos siellä jotain katsoi niin piti myöskin ostaa se -.- Mutta ei se mun fiiliksiä lopulta pilannut, ja pian jo lähdettiin TAAS oluille jonnekin terassille. Hetken päästä painuttiin SuperAlkoon, ja huono homma oli kyllä mennä sinne viimeisenä kun lähes kaikki rahat paloi jo Helsingissä! Sain sieltä kuitenkin A.Le Coq päkin, kumala pänikän ja susannalle minttuviinapullon! :)

Lopuksi tulikin jo kiire laivaan! Ehdittiin kuitenkin nipin napin, laiva lähti klo 19:30. Laivassa otinkin torkut, sillä väsy oli niin suunnaton. Hyttiähän meillä ei ollut, joten nukkuskelin siinä jonkun baarin sohvalla. En kuitenkaan ollut ainoa, siellä oli monet muutkin ottamassa päiväunia :D Helsinkiin päästyämme olimme niin jalat turvoksissa (käveltiin satamasta hotellille vielä kaiken sen muun kävelyn kukkuraksi) ja väsyneitä ettemme enää sitten jaksaneet lähteä minnekään, vaikka oli tarkoitus nähdä Risua, jota en ole vuosiin nähnyt :'( <100. Mutta väsy vei vallan ja painuimme nukkumaan. Aamulla lähdimme ajelemaan kotiinpäin, Tampereella stoppasimme vielä American Dineriin syömään superhyvää ruokaa :)

Tästä reissusta vielä sen verran, että rakastuin minulle vain käsitteenä tuttuun falafeliin, jota en siis ollut ennen maistanut. Pasha's restaurantista hain joka ilta falafel aterian hummuksen kera, ja se olikin parasta yöllä saatavaa ruokaa! <3 namnam! Matka oli mahtava ja tämä teksti tosi pitkä joten pitäisiköhän jo pistää poikki tässä vaiheessa :D Anyxia kiittää ja kuittaa!

1. Susannalle minttuviinapullon! <3 Juodaan sitten minttumaitoa vaikka tupareissa siitä, omnom. muistatko kun joskus pari vuotta sitten juotiin justiinsa tota meidän terassilla keskellä päivää kun oltiin kesälomalla? :D

2. Ainiin unohin sulle sen antaa eilen!! :D ja voi että muistan et teidän terassilla oltiin mutta tuota viinaa en muistanu :D